Thursday, January 6, 2011

Adehhh Jari ku PIJAU!!!

Salam...and hi again !!

Aku baru selesai bebuka puasa..makan 'nasi ayam penyet'...yeayyyy Alhamdulillah..akhirnya dgn izin ALLAH dapat la aku merasa nasi ayam penyet nih..hehe..jaaaaaaauuuhh weyhh..nak kene drive pi mahallah ameenah..walaupun aku ni name je student uia dari undergrade sampai lah postgrade..tap nak masuk ke mane cafe di ameenah tu pun aku tak tau..sib baik ade kak uul..heh..memalukan sungguh.. 

Makan sorg2 mestilah tak seronok kan..so aku solat dulu pastu pi bilik kak uul makan sama2 dgn kak tiqa ( student phd baru merangkap kawan baru aku jugaklah ) hehe..dah nak abis kite org makan tawsoon dgn sab kua bilik..nak kate langkah kiri tak jugaklahh..sbb dierg still dpt rasa nasi tu walaupun sikit..biasalah adat student..makan ramai2 lg meriah kan..bak kata tawsoon ( it is 'barkah' when we eat together and share it to others).

Nasi nye byk sangat..tak rugi pun beli..boley share2..hargenya cuma RM 5..so worth it la...ayam besaq gile..kalau tak larat abis boley simpan..hehe..makan esok hari plakk...sungguh weyhh..tak tipu..hehe..tap sambalnye..pedas gile...makan 'sambal istighfar' pun tak sepedas nih..sampai pijau2 jari aku..huhu..rasa mcm nak rendam jari dlm air batu jekkk...

FYI : sambal istighfar ni adalah gelaran yg di berikan oleh student indonesia pada makanan yg di masak oleh maknya bro abduh ( salah seorg student phd di UIA)..kononya sambalnye pedas bangattt...bile makan jek kene istighfar..heheh..

okay la..kat bwh nih aku letak gambar nasi ayam penyet mahallah ameenah...sila la menjamu mata..heheh :D

byee..jumpa esok insyaALLAH..




3 comments:

shilafaizz said...

kat johor tak sebut pijau tapi pijor! hahah

Nurul Jaliah said...
This comment has been removed by the author.
Nurul Jaliah said...

org melaka sebut pijau..lol

Post a Comment