Thursday, August 25, 2011

Selamat Hari Raya

Salam...

Raya da nak tibe...lg bape ari jek lagi...huhu..alhamdulillah...kali ke 2 beraya sbg org yg da keje...so tahun nih..bleh kua duet raya lagi...yeayyy~ tahun ni jugak last raya sebagai single and available ~ hahaha..tahun depan da ade family sndr..insyaallah...tahun depan lg byk kg nak kene beraya....waaaaa...seronok2...

mood raya mcm tak tibe lg...sbb nye research chpater 3 tak siap lg...pastu baju raya takdek pong tahun nih...(en anep ckp takyah baju raya) kejam -_- huhu...pastu soalan final student tak buat lg...naik raya da nak kene submit...huhuh...sebelum start sem da nak kene submit chapter 4 plakkk...adoyyy..stress2..tahun ni punye puasa pun mcm tak betol jekk..huhu...ini betol2 dugaan bukan cobaan...sat lagi ade meeting plakk..pas meeting ade kelas.. pastu nak p uia collect data..pastu nak amik cik kongah yg baru tibe dr penang...pastu nak p anta kek plakk...huuu...byk2 betol keje arini..

okaylahh..nant sambung celoteh lg...daaa~


"SELAMAT HARI RAYA "
MAAF ZAHIR & BATIN



Sunday, August 21, 2011

My 1st niece

Salam...


Harini ahad , 21 Ramadhan 1432...nak update cite pasal my 1st niece...heeee...yeayy...aku da ade anak sedara!!!...tap ni anak sedara en haniff...so consider my anak sedara jugak laa....en haniff panggil mira edora..:P..name baby ni Alisya Nur Amanina...cantik kan name dia...mcm dia jugakk...comeyh sgt!!!..dia kua dr perut ibu dia ari Khamis 18 August 2011 bersamaan dgn 18 Ramadhan 1432...meh nak share gambar alisya yg comeyhh nih...rambut lebat gileeee...

p/s : paklong..maklong share gambar alisya kat blog yekk... :D

Ni Alisya Day 2


Ni Alisya Day 3

Rasa best gile ade anak sedara..sebelum nih anak sedara sepupu jekk..tap ni kire anak sedara sendiri la kan....excited gile... ( sya tau takk...ari sabtu tu paklong turun naik atas nak tgk sya smp 7x....paklong tu control cool la...panggil sya budak kecikk...tap sebenanye paklong tu nak tunjuk skill "fatherly" dia...hahahaha...:P)

Thursday, August 11, 2011

Untuk bacaan En Haniff

 
Buat en haniff..ni lah yg saya ckp kan semalam...copy from blog rahah ramlan..
 
Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.


Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang ...


p/s : Nanti hafal la surah tamo bg isteri degil ehh..:P